In de rimboe!

18 mei 2008 - Samut Songkhram, Thailand

Hallo allemaal!

Het heeft even wat langer geduurd dat ik weer een berichtje kon typen maar ik zat dan ook midden in de rimboe! Afgelopen donderdag zijn we met een busje naar de provincie Samut Songkhram verhuist, wat ongeveer een uur/anderhalf uur rijden is vanaf Bangkok. Toen we daar aankwamen wist ik niet wat ik zag. Hele leuke hutjes die eigenlijk zo goed als open zijn behalve wat horren. Als je doucht kun je naar buiten kijken want dat is gewoon open, het is hier zo leuk! Helemal back to basic. We zitten vlak aan een kanaal waar we ook in mogen zwemmen. 's Avonds kregen we het lokale eten wat vooral veel vis is want je zit hier ook vlak bij de zee. Het zijn wel echt vissen met nog alles erop en eraan haha, maar dat is wel leuk.

Na een heerlijke nacht slapen (wat wil je ook anders, zo goed als in de buitenlucht) waren vrijdag al vroeg op. We zijn naar het bos gegaan waar mensen lieten zien waar ze hier van leefden. En dat is onder andere van de kokosnoten. Er is een man die elke dag 50 bomen op en neer klimt en dan de kokosnoten plukt. Daarna wordt van de melk en het vruchtvlees een soort kokos suiker gemaakt. Het smaakte enorm zoet. Het was wel heel armoedig maar wel interessant om te zien. Die mensen konden er goed van leven. 's Middags zijn we naar een stadje hier in de buurt gegaan met de boot. Er is hier heel veel water (net Giethoorn haha) en bijna alle transport gaat over het water omdat dat het snelst en het makkelijkst is. De meeste huizen zijn ook richting het water gebouwd omdat er tot 10 jaar terug nog geen asfaltweg lag. Na die tijd zijn we gaan zwemmen in het kanaaltje, dat was wel even lekker om op te frissen!

Zaterdag hebben we eigenlijk de hele dag les gehad bij onze accommodatie en tegen de avond zijn we naar de floating market gegaan. Dat is een markt met allemaal bootjes waar je dan langs kan varen. In het stadje zelf waren ook heel veel kraampjes enzo dus daar hebben we even rond gelopen. Was wel erg leuk om te zien en we hebben ook veel lekkere dingen gegeten.

Vandaag hebben we tot een uur of 2 les gehad en daarna hadden we een interview met de lokale bevolking, om onze interview skills te proberen. Dat ging best goed! Ik zat met 3 anderen in een groepje en we hadden een interview met 2 mannen die daar in de buurt wonen. Was wel interessant, ze waren heel enthousiast over hun eigen dorp enzo. Na die tijd hebben we besloten om naar het dorp te gaan om hier te internetten want we moesten nog wat voor school doen. In het eerste internetcafe viel het internet uit dus daar zijn we maar weg gegaan. En dit is ook niet echt fantastisch. Ik hoop dat lukt om dit te plaatsen!

Ik heb trouwens al best veel enge wilde dieren gezien! Krokodillen, slangen, rare duizendpoten, schildpadden, hagedissen, echt super leuk! Maar goed, je moet wel oppassen waar je loopt. Het lijkt me niet zo verstandig om boven op een duizendpoot te stappen al is me dat al wel bijna 2 keer gebeurd.

Ik heb hier ook een heel ander ritme. Omdat we elke dag tegen 7 uur/half 8 opstaan gaan we dus ook heel vroeg naar bed. Eergisteren lag ik er al om 21 uur in haha. Maar je bent dan wel lekker uitgerust. Ik ben hier sowieso relaxter dan in Bangkok. En er is hier 's avonds ook niet zoveel te doen. Je kan wel rondhangen met de groep of een boekje lezen maar tv kijken zit er niet in omdat je het gewoon niet kan verstaan. Maar dat geeft allemaal niet!

Komende dinsdag gaan we eerst naar Bangkok en dan met de nachttrein naar Chiang Mai. Daar kijk ik ook naar uit, lijkt me een hele leuke ervaring om zoiets te doen. We blijven dan 1 dag in Chiang Mai en dan reizen we verder naar Chiang Rai en Ban Huey Kee Lek waar we 9 dagen zullen blijven. Dat is ook midden in de rimboe, je kunt het op de kaart waarschijnlijk niet eens vinden. Dus dan zal ik ook niet veel online zijn.

Vandaag gaat het ook niet lukken om foto's online te zetten omdat het internet hier zo traag is. Ik heb gevraagd of Henry dat even voor me wil doen want mailen wil dan weer wel.

Goed, ik stop er weer mee! We gaan zo even eten en dan weer terug het dorp in. Morgen moeten we al om half 7 opstaan omdat we om 7 uur naar 1 of andere offering gaan. Het is hier ook een nationale feestdag maar wat het nou precies inhoudt... Dat moet ik nog even navragen!

Ik hoop tot snel weer!

Groetjes Harma

1. je bro:
    18 mei 2008
    hey rimboe girl,
    van pap en mam heel veel geluk en van mij natuurlijk ook;)
    maar we kijken al weer uit naar je volgende verslag :D
    Groetjes
  2. Alie en Gerrit Jan:
    18 mei 2008
    Hallo harma.

Hier eenberichtje uit hardenberg.
    Al je verhaaltjes zijn hartstike leuk.
    Fijn dat het je zo te horen goed gaat Zo te zien op de foto's is de natuur in de rimboe erg mooi.
    Geniet er van.
    Groetjes Gerrit Jan en Alie.
  3. Ilona:
    19 mei 2008
    Harma!!

Door al die verhalen en foto's heb ik gewoon spijt dat ik niet ook voor dit moduul heb gekozen! Klinkt allemaal zo fantastisch! Geniet er alsjeblieft van meid, ik gun het je van harte!

Liefs ilona