Ko Pha Ngan & Ko Tao

4 juli 2008 - Bangkok, Thailand

Hallo!

Het heeft even geduurd voordat ik weer een update kon doen, maar het internet op de eilanden was zo verschrikkelijk duur dat ik het daar maar niet heb gedaan. Nu ben ik weer in Bangkok. Gisteravond zijn we hier aangekomen na een reis van 10 uur. Ik was blij dat ik uit de bus kon! We zitten weer vlakbij Khao San Road, waar heel veel backpackers zitten. Jammergenoeg zitten we nu in een ander guesthouse dan 2 maanden geleden. Deze is een beetje viesig, maar goed, het is wel goedkoop en het is maar voor 4 nachtjes.

Ik zal nog even wat vertellen over de eilanden waar we zijn geweest. Zoals ik al had verteld, Ko Samui was net Spanje. Alleen maar barren en kroegen, restaurantjes, winkeltjes, enz. Ik had niet echt het gevoel dat ik nou aan de andere kant van de wereld zat. Toen we naar Ko Pha Ngan gingen hebben Jo, Kris en ik besloten dat we naar een rustiger strand zouden gaan, even relaxen! Nou, dat is helemaal gelukt. Toen we aankwamen op Ko Pha Ngan hebben we de taxi chauffeur gevraagd om ons naar een bepaald strand te brengen en hij heeft ons naar een super accommodatie gebracht. Het was een resort met allemaal verschillende soorten bungalows. Van heel standaard tot superdeluxe met airco en alles. Wij hadden natuurlijk gewoon een standaard bungalow. Het resort had ook een zwembad en Jo en ik hebben daar de meeste tijd doorgebracht. Dan heb je tenminste niet dat zand overal! We hebben de hele tijd spelletjes en kunstjes gedaan in het zwembad, alsof we weer 8 jaar oud waren haha. We hebben ons echt goed vermaakt daar. Elke avond hebben we aan het strand gegeten waar de meeste restaurantjes ook barbecues buiten hadden staan. Echt heel lekker! We zijn daar 3 nachten gebleven en toen zijn we door gegaan naar Ko Tao. Ik had verwacht dat het daar ook lekker rustig zou zijn, zo stond het daar ook bekend. Maar toen we daar aankwamen bleek het wat op Ko Samui te lijken, dat viel echt een beetje tegen. Heel veel toeristen en kroegjes en winkeltjes, het leek niets op Ko Pha Ngan! Dat vond ik wel een beetje jammer. We hadden wel weer een accommodatie uitgezocht met zwembad haha, zodat Jo en ik nog even verder konden met onze kunstjes en spelletjes. Jammergenoeg kreeg ik na dag 1 ooronsteking en was het zwemmen voor mij over. Ik zit weer aan de antibiotica en mag nog 3 dagen geen alcohol. Wel jammer, want nu we in Bangkok zijn hebben we afgesproken met Apinya en Sissy, 2 meiden van onze opleiding die hier nu toevallig ook zijn. Maar goed, dat is nu niet anders. Eerst maar eens zien of de kuur aanslaat want het is nog niet veel beter. Op Ko Tao hebben we verder niet zo heel veel meer gedaan, een beetje hetzelfde als overal; aan het zwembad liggen, 's avonds lekker uit eten en ergens wat drinken en dan was de dag alweer voorbij.

En gisteren zijn we dan vertrokken naar Bangkok. We gaan hier nog wat dingen bekijken zoals de Grand Palace en nog wat winkelen enzo. Jo wil nog een pak laten maken en ik misschien ook, maar dat ligt er even aan hoe duur dat is. En verder nog souvenirs enzo kopen. Nog maar 3 volle dagen en dan is ons avontuur weer voorbij. We vliegen 7 juli terug naar Dusseldorf. Tot die tijd ga ik nog even lekker genieten van Thailand!

Groetjes Harma

1. Marleen:
    4 juli 2008
    Dat is wel minder zeg ooronsteking...dat soort dingen gebeuren ook altijd op vakantie! Nog maar drie dagen zeg...dan gaat de tijd ook wel erg snel of niet? Dat wordt dan extra genieten van alles...nu kan het nog! Nog veel plezier en alvast een goede reis naar huis...oh ja weersverwachting is rond de twintig graden, maar kans op neerslag is maandag en dinsdag 70 procent...dus tja welkom in Nederland! ;)

kus
  2. Alie en Gerrit Jan:
    Hallo Harma.
    Bedankt voor je berichtje we hadden hier samen de hele week al naar uit gekeken en zeker naar de mooie foto's beterschap met je oorontsteking.We wensen je een goede terug reis En welkom weer op Neerlands thuisgrond. Geniet nog heerlijk van de laatste 3 dagen.
    Groetjes van Alie en Gerrit Jan uit Hardenberg.
  3. Ria:
    Hai Harma

Snel gaat de tijd toch als je het naar de zin hebt!
    Beterschap en een goeie reis naar huis.
    Oja Gefeliciteerd met je zusjeeeeeeeeee.

Groetjes Ria
  4. Henk en Henny:
    5 juli 2008
    Hallo Harma
    Bedankt voor al je verhalen en foto's.
    Wij vonden het leuk je te volgen gedurende je hele reis. Beterschap en een goede reis terug.
    Groeten,
    Henk en Henny
  5. Jelle:
    6 juli 2008
    Hey Harma!

Inmiddels gelukkig weer uit het ziekenhuis!!
    Nog gefeliciteerd met je vriendje uit Holland ;-)!

Nog veel plezier, beterschap en tot binnenkort.

groetjes,
    Jelle
  6. Anne:
    7 juli 2008
    Zus!

Blij dat je thuis komt hoor!
    Pff.. tis hier nix aan!
    Jij in het ziekenhuis, gerrit nu ook al!
    Die zet met zn onderbeen en voet in het gips..

Achja.. Hij heeft ook eigenlijk wel te lang niets gehad he.. ;) haha

Fijne reis!

Chiao!